Väggklockor och salt & peppar i repris

Jag ska bara lägga in de sista två kollagen jag gjorde på en annan blogg en gång. Men kanske det är nytt för några av er. Fick bara känslan att det var synd att inte flytta med dem från gamla bloggen.
Så här är det de två jag ville visa i repris:
Här är ett litet utbud på väggklockor. Om de tickar högt eller ej vet jag tyvärr inte. Jag vill börja med att visa en minimalistiskt klocka från en japansk sida. Little by little står det överst på sidan, antar att det är deras namn. Min japanska är rätt så dålig, men sidan är översatt och klar!





En annan klocka är denna från Favoritsaker. Klockan finns i svart med vita visare och vit med svarta visare.




Till sist vill jag visa denna klockan från Pid. Klockan ändrar form i takt med att tiden går. Den är rätt så rolig tycker jag. Orbid heter den förresten.


 




(Egna kollage med bilder från pid, japanska sidan =) och favoritsaker)


Salt och Peppar


Jag tyckte nog bäst om spökena eller Ängel/Djävul. Men de andra är klart roliga att se på de med =)
De metallaktiga salt- och pepparkaren var också snygga, men jag ser för mig att det blir massa fingeravtryck och sånt gillar jag inte.


(Bild: Lego)




(Bild överst från cb2 och bild under från Modern Gent)








(Överst bild på kramande spöken från Amazon, bild till vänster i mitten är från Perpetual kid, bilden nederst kommer från Bluebox. Bilden till höger på Ängel och Djävul hittade jag på Favoritsaker)






(Denna sista kommer från Homework)


Kommentarer
Postat av: MO

Här var det många roliga saker att titta på. Är så himla känslig för tickande klockor, den jag har nu får åka in i tvättstugan under natten, annars kan jag inte sova....ha en fin söndag, kram

2007-10-14 @ 14:21:10
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Mellabella

Hej cissan,

de där salt och pepparkaren som är silvriga och runda, liknar väldigt mycket ett par som min mamma köpte i Polen... fast de var i porslin och laserade i beige... snygga! /mellabella

2007-10-20 @ 12:46:08
URL: http://www.mellabella.se

Jag blir jätteglad om du skriver något till mig :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0